Tõdemus: senituntud meetoditega enam noort tarbijat ei püüa.
Foto: Maaeluministeerium

Avatud toidutööstuste nädala avaüritusel oli fookuses noor tarbija

Täna, 27. mail toimus Salvestis avatud toidutööstuste nädala avaüritus, kus toidutööstuste esindajad ja teadlased arutlesid selle üle, kuidas jõuda oma toodete ja sõnumitega noorte tarbijateni.

Ühiselt jõuti järeldusele, et noored on väga teadlikud tarbijad, kelle tähelepanu püüdmiseks tuleb kasutada uudseid kommunikatsioonimeetodeid ning teha põhjalikku eeltööd.

Maaeluministeeriumi põllumajandus- ja maaelupoliitika asekantsler Marko Gorban ütles oma tervituskõnes: „Tunnustame kõiki toiduainetööstusi, kes oma uksed avavad ja oma tootmise köögipoolt näitavad. Sellega saame tarbijale näidata, millised toiduainetööstused Eestis tegutsevad, mida ja kuidas nad toodavad ning et Eesti toodetud toit on tehtud südamega, on ohutu ja kvaliteetne.”

Teadlikkuse suurendamisega saame me Gorbani sõnutsi kõnetada ka noori, kelle hulgas on Eesti toidu tarbimine täna kõige madalam.

Üritust juhtis Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp, kelle sõnul hindavad tänased noored väga keskkonnasäästlikkust ning kohalik toit on alati värskem ja väiksema jalajäljega.

„Lisaks tegutsevad kodumaised tööstused iga päev selle nimel, et vastata Eesti tarbijate nõudmistele, näiteks vähendades oma toodetes suhkru- ja soolasisaldust,“ märkis Potisepp.

Vestlusringis toodi välja, et noorte meediaruum on järjest rahvusvahelisem ning tavapäraste kommunikatsioonivahenditega ei pruugi enam noore tarbijani jõuda.

Üheskoos tõdeti, et toodete reklaamimiseks tuleb kasutada noorte enda eakaaslastest mõjuisikuid, kes samas ise ka brändi väärtuseid kannavad.

Samuti jõuti järeldusele, et kuigi noored on hinnatundlikud tarbijad, siis pigem tarbivad nad vähem, kuid kvaliteetset toitu, ning neil on kindlad maitse-eelistused, mis on võrreldes 10−15 aasta tagusega oluliselt mitmekesisemaks muutunud.

Toodete eluiga muutub üha lühemaks

Lisaks märgiti ära, et paljud noored on väga teadlikud tarbijad. Väga oluline on pidev tootearendus, sest toodete eluiga on väga lühike.

Arutelus osalesid A Le Coqi turundusdirektor Katrin Vernik, Eesti Leivatööstuse juhataja Mai Linnas, Salvesti juhataja Triin Kõrgmaa, Maaülikooli toiduteaduse ja toiduainete tehnoloogia õppetooli lektor Annemari Polikarpus, Tervisliku Piima Biotehnoloogiate Arenduskeskuse (BioCC) tootmis- ja arendusjuht Liina Kuus ning teadur Anette Nappa.

Avatud toidutööstuste nädal toimub 27. maist 1. juunini 2019. Kokku avavad oma uksed 28 toidutööstust üle Eesti. Kuigi mitmetes tööstustes on vabad kohad ekskursioonidele juba täitunud, siis paljud ettevõtted väljastpoolt Tallinna ootavad endiselt külalisi.

Vabu kohti leidub näiteks Pajumäe Talus, Tamme Aiandustalus, Jaanihansos, Luke Farmimeieris, Eesti Leivatööstuses, Esko Talus, Hiiumaa Köök ja Pagaris ning Põltsamaa Felixis.

Ekskursioonidele saab broneerida Eesti toidu kodulehel www.eestitoit.ee<http://www.eestitoit.ee>.
Nädalat korraldavad Maaeluministeerium, Eesti Toiduainetööstuste Liit ja Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.