Kairi Niinepuu-Mark koos oma põhitiimiga.
Foto: Ecomari

Ecomari asutaja ja brändijuht: enda korjatud ja kuivatatud taimel on küljes emotsionaalne mõõde

Aastal 2016, mil Ecomari asutaja ja brändijuht Kairi Niinepuu-Mark oli lapsega kodune ning äsja astunud Tallinna Tehnikaülikooli magistriõppesse, tundis ta, et ei soovi enam palgatööle naasta. Ta asus ellu viima hoopiski iseenda unistusi.

Nimetatud lugu valmis koostöös Saue vallavalitsusega. 

Elus on enamasti nii, et üks sündmus loob tingimused või siis inspiratsiooni järgmiseks. Nõnda oli see ka tänaseks võrdlemisi tuntud kaubamärgi, Ecomari sünniga.

Peale kahte aastat lapsega kodusolemist astus Ecomari asutaja ja brändijuht Kairi Niinepuu-Mark hoopiski Tallinna Tehnikaülikooli magistriõppesse, mille paari aasta pärast ka lõpetas. “Soovisin teostada iseend, teiste unistuste elluviimisest oli mul selleks ajaks küllalt,” meenutab Niinepuu-Mark.

Nii asus ta mõttes läbi mängima mitmeid äriideid, mis olid esmalt ja ennekõike seotud hoopiski infotehnoloogiaga, ent tundis samas, et soovib teha midagi, mis siiski ka hingeliselt enam tema endaga kooskõlas oleks ja emotsionaalselt enam pakuks.

Hingelt korilane

“Kuna olen olnud eluaeg korilane, elan mustikametsas ja loodus on mu jaoks elutähtsal kohal, soovisin teostada ideed, mis sellega seonduks,” räägib Niinepuu-Mark.

Et lapsega kodus olles soovis naine pakkuda lapsele tervislikumaid vahepalasid, tekkis tal idee katsetada marjade ja viljade aeglaselt kuivatamist, mida oli järjepidevalt iseendale ka varemalt teinud.

“Kuivatan kodus nii marju, seeni, enda jaoks korjatud karulauku kui teesid. Muide, enda korjatud ja kuivatatud taimel on küljes lisaks ka emotsionaalne mõõde,” täheldab ta.

Kuna toiduainetööstus oli naise sõnul tema jaoks täiesti uus ja tundmatu teema, hakkas ta esmalt turgu uurima ja otsima, kas ja kes juba sarnaseid tooteid pakub, millist tehnoloogiat kasutatakse, milliseid marju ja vilju saadaval on ning milliseid koostöövorme turul on võimalik viljeleda.

Kontseptsioon võttis järejest selgemad piirid, nii nagu ka ärikorralduslik osa. “Ehk siis minu puhul jäid nii magistriõpingud, lapsega kodusolemine kui ettevõtte asutamine kõik ühte perioodi,” hindab Niinepuu-Mark tagantjärele. 

Foto: Ecomari  Mets on Ecomari asutaja, Kairi Niinepuu-Marki jaoks suurim inspiratsioon.

Selgub, et Ecomari meeskond ei ole väga suur, ühe tubli keskmise väikeettevõtte oma. “Seda juhul, kui meeskonnaks lugeda kõiki partnereid, kes Ecomari tegemistesse panustavad – alates raamatupidajast, disainerist kuni logistikuteni. Rollid on meil jaotatud väga täpselt, igalühel on oma fookus ning kõik panustajad on ühtlasi ka ise ettevõtjad,” avaldab Niinepuu-Mark.

Niinepuu-Mark jätkab, et Ecomari peamine sihtrühm on kujunenud vastavalt turu enda reageerimise järgi – äriklient, kes hindab omanäolist, maitseelamuslikku kingitust kolleegidele, äripartneritele või klientidele. 

“Tootearendus keskendub meil põhjamaise marja väärtuse teadvustamisele, selle tõstmisele, hoidmisele ja seejärel ka ehedalt eksponeerimisele,” jätkab ettevõtlik naine.  “Meie tooted mõjuvad erinevatele meeltele: aromaatne, pehme tekstuur, kirgas värv, aeglase kuivatuse tõttu säilinud vitamiinid, mahlasus – need on märksõnad, mis toote omadusi kirjeldades esile kerkivad. 

Koroonakriisi tõttu muutsime ajutiselt peamist sihtrühma ja fokuseerisime uuele sihtrühmale, erkaliendile, ja lõime kolm uut toodet. Suuremad ja soodsad kodupakid aitasid koroonakriisi üle elada ja erakliendid leidsid üles meie enda e-poe.

Foto: Ecomari    Ecomari peamine sihtrühm on avalik- ja ärisektor, kellele pakutakse maitsekaid ja põnevaid ärikingitusi.

“Meie turunduskontseptsioon arvestab otseselt brändi kuvandit. Turustame
edasimüüjatele, kel on otsekontakt meie peamise sihtrühmaga ning
veebipõhiste kanalite kaudu meie otsesele sihtrühmale,” jätkab ta.

On kaalunud eksporti

Ecomari on jõudnud kaaluda ka eksporti. “Tõsi, oleme olnud esindatud kahes kaubanduskeskuses Austrias ning väga soe vastuvõtt avanes meile Saksa eliitkaubanduskeskuses KaDeWe, kes tellis meilt lisaks olemasolevale veel lisapartii. Kuid kuna vastavas osakonnas olid remonttööd ning tuli peale meie kõrghooaeg, jäi suhtlus soiku ning nüüd, kevadel, koroona kriisi valguses, on see hetkel samuti ootel,” kõneleb Niinepuu-Mark. 

Veel on Ecomari tooted müügil Tallinki laevadel, lennujaamas, mitmetes muuseumites, Kaubamajas, Apollo raamatukauplustes. 

 “Nõudlust kuni epideemiani hindame me väga heaks, mida peegeldab ka välisklientide tagasiside,” näeb naine põhjust rõõmustamiseks.

Tegid tootmise asukohast saladuse

 “Täiesti tõsi, see, millised partnerid meid tootearendust teostada aitavad, pole turundusinfo,” kostab Niinepuu-Mark pisut muigamisi. Eriolukorra ajal oldi tootmises suures osas ootel juba mainitud peamiste edasimüüjate ajutisest sulgemisest johtuvalt.

Foto: Ecomari     Ecomari põhjamaised marjad ja viljad šokolaadis pakuvad maitseüllatuse.

Mulluseks olulisemaks õnnestumiseks loeb Niinepuu-Mark püsiklientide järjepidevat rahulolu ning klientide korduvoste, mitmete prestiižsete klientide lisandumist ning seda, et endiselt leiavad kliendid Ecomari ise üles, mis valideerib toote vajalikkuse. 

Et Ecomari meeskond koosneb üksnes ettevõtjatest, maandas nende ärimudel kriisi ajal igasugused töötajatega seotud riskid, millega paljudel ettevõtetel on tulnud ja tuleb ilmselt veelgi rinda pista.

Teadvustasid turundamise vajalikkust kriisiajal

Kriisiajal teadvustas Ecomari tiim turunduse vajalikkust, ning fookus seati sel perioodil iseäranis selgelt erakliendile, kellele suunati uued ja soodsamad kodupakid.

“Samuti on inimestel sünnipäevad ning tähtpäevad, mille puhul on meie maitseüllatuslikud kingitused meie arvates ideaalsed,” lisab Niinepuu-Mark.

Foto: Ecomari     Ecomari aeglaselt kuivatatud viljad on aromaatsed, pehme tekstuuriga ja loovad positiivse elamuse.

Ka Ecomari käis kriisiajal ajaga kaasas ja pani suurt rõhku kontaktivabale kohaletoimetamisele kulleriga. Küsimusele riigi toimimise kohta kriisiajal ütleb Niinepuu-Mark, et kommunikatsioon ja kõik muu on olnud epideemia ajal väga heal tasemel.

“Kriis aitas valideerida ettevõtete efektiivsust, nii ärikorraldusliku poole pealt kui ka tooteid ja teenuseid endid. Kriis puhastas ettevõtete tööprotsessidest ebavajaliku ja ärgitas fokuseeruma peamisele,” hindab Niinepuu-Mark.

Ta loodab, et tekivad ka uued ärimudelid, mis aitavad säästa looduskeskkonda ja annavad inimesele rohkem vaba aega – see tõstab kogu ühiskonna õnne- ja heaolu taset. 

Niinepuu-Mark usub ühte otsapidi lihtsasse filosoofiasse, mille kohaselt tuleks teha oma tööd südame ja armastusega. “Tulemus on lihtne – siis armastavad sind ka kliendid,” tõdeb ta.

“Hoia ja hinda koostööpartnereid, tee head koostööd ka teistega. Vali head
äripartnerid ja hoia riskid maandatud. Kui läheb hästi, siis tegele heategevusega. Ecomari on seda teinud järjepidevalt – meie fookus on abivajavad lapsed,” jätkab Niinepuu-Mark.

Kutsuvad üles toetama Toidupanka 

Veel leiab ta, et toidutootjad ja -käitlejad võiksid teha koostööd Toidupangaga. Viimati, selle aasta veebruaris toetati omalt poolt Vähiravifondi Kingitud Elu enam kui 2000 euroga.

Ehemaitse.ee ühineb omalt poolt selle üleskutsega!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga