"Alkoholivabad joogid võidavad maailmas üha enam populaatsust," kinnitas võidukokteili autor Kristo Tomingas.
Foto: erakogu

Eesti barmani alkoholivaba kokteil tõi New Yorgi restoranishow kokteilivõistluselt esikoha

Pühapäeva hilisõhtul võitis Eesti barman Kristo Tomingas New Yorgi maineka rahvusvahelise kokteilivõistluse “Battle of the Modern Bartender” alkoholivaba kokteiliga, mis põhineb Saaremaa joogitootja Lahhentagge alkoholivabal dižinnil Flâneur. New Yorgi restoranishow raames toimunud kokteilivõistluse finalistid valiti sadade osalejate hulgast.

Alkoholivabad kokteilid on maailmas üha populaarsemad ja just seetõttu otsustaski Lahhentagge hakata tootma alkoholivaba džinni. “Loomulikult kuuleme aeg-ajalt vanemate inimeste – sageli meeste imestust, et kellele ja milleks on vaja alkoholivaba džinni? Samas noorema klientuuri puhul, eriti välisturgudel, selliseid küsimusi ei teki. Noored kõikjal maailmas otsivad üha enam põnevaid maitseelamusi, mitte kärakat. Olgu põhjuseks siis tervis, usk või miskit kolmandat,” ütles Lahhentagge asutaja Maarit Pöör.

Eesti esimene alkoholivaba destilleeritud jook Flaneur valmib Kuressaares, ikka Saaremaa kadakamarjadest ning poelettidele jõudis jook esmakordselt detsembris.

“Kuna Flaneur on maitseomadustelt džinnile kõige lähemal, siis seda kasutades sain võistlustele minna uut tüüpi kokteiliga, mis sobib ka nendele, kes ei saa või taha alkoholi tarbida,” rääkis Kristo Tomingas Cocktail Catering OÜst.

“Osalejatel jäi suu lahti — mis mõttes alkoholivaba kokteili teed? Kõik käisid nuusutamas alkovaba džinni ja neile väga meeldis see,” kommenteeris Tomingas.

Pidades silmas globaalset trendi ning alkoholivabade jookide tohutut turupotentsiaali näiteks islamimaades, on Lahhentagge oma tootmise ja ekspordi laiendamiseks kaasamas ka ühisrahastust Fundwise’s platvormil.

Miinimumeesmärk 100,000 eurot saavutati kahe päevaga, ja kui maksimumeesmärk 200,000 eurot varem ei täitu, jätkub kampaania veel kaks nädalat.

“Võrreldes alkoholi sisaldavate jookidega, on Flâneuri tootmine keeruline ja aeganõudev protsess,” ütles Flâneuri looja Maarit Pöör. Prantsuse kultuuriruumist nime saanud Flâneur on metafoor nautlejast, kes uitab ja vaatleb samas sekkumata maailma kulgu.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga