Tarbijate teadlikkust täisteratoodest aitab tõsta see, kui täisteratoodete valik poelettidel on rikkalik ja põnev. Fazer kanepi-täisteraleivast üle 50 protsendi on kasulik täisterajahu. Foto: Piia Õunpuu

Fazeri uuring: kuidas tunnevad eestimaalased täisteratooteid ning mida armastakse enim?

Fazer Eesti poolt hiljaaegu läbi viidud uuringust selgus, et tervislikest täisteratoodetest leidub Eesti tarbijate toidulaual enim täisterajahust pagaritooteid. Populaarsuselt teine on täisterahelvestest puder. Veel selgus, et arenguruumi täisteratoodete äratundmisel on meie tarbijal veel tublisti.

Täisterapagaritooteid ehk selliseid leibu, saiu ja sepikuid, kus on kasutatud vähemalt 50% ulatuses täisterajahu või -helbeid, sööb enda kinnitusel 64% tarbijatest.

Iseäranis usinad täisteraleibade sööjad on uuringu kohaselt üle 65aastased tarbijad. Siiski ei ole täisterapagaritooted enamiku tarbijate jaoks toidulaual veel päris igapäevased, näiteks täisteraleiba ampsatakse kesmiselt paaril korral nädalas.

Fazer Eesti turundusjuhi Riina Eedra sõnul tõstaks täisterapagaritoodete tarbimise sagedust kindlasti see, kui täisteratoodete valik Eesti poelettidel oleks veelgi mitmekesisem ja ka teadlikkus sellest, mis on täisteratooted, tõuseks.

“Meiegi laiendame pidevalt oma tootevalikut selliste leibade-saiadega, mis kutsuvad tarbijaid suurema huviga täisteratooteid valima. Kõige hiljutisem täiendus Fazeri tootevalikusse on kanepi-täisteraleib ja täisterahelvestega 5-viljasepik,” räägib Eedra.

Lisaks täisterapagaritoodetele naudivad paljud ka toekat täisterahelvestest keedetud hommikuputru, mida eelistavat samuti pigem vanemaealised inimesed.

“Samas on täisterapuder populaarne ka 18-24aastaste noorte hulgas, kellest 65% ütlevad, et söövad sageli täisterahelvestest putru.

Tervelt kolmandik tarbijatest on tuttavad ka täisterapastaga ning viiendik maiustab täisteraküpsistega.

Teadlikkus täisteratoodetest pole veel kuigi suur

“Uuringust selgus ka see, et tarbijad tegelikult ei ole täiesti kindlad, millal nad söövad täisteratooteid ja millal mitte,” märgib Riina Eedra.

“Üle poole küsitlusele vastanutest tunneb poelettidel täisteratootena ära tatra, pruuni riisi ja täisterakaerahelbed, samas ligi kolmandik tarbijaid peab ekslikult täisteraks seemneid, tavalist rukkijahu, ube, valget riisi ja isegi pähkleid,” nendib ta.

Ka selgus uuringust, et täisteratoodete tarbijad saavad toote valikul kindlust eelkõige pakendil kirjutatust – 81% vastanutest tõdes, et tunnevad täisteratooted ära, kui toote nimes on see välja toodud.

40% vastajatest uurib ka toote koostist ja otsib koostisosade nimekirjast viidet täisterajahule.

Jaga