Mandlitort puuviljade ja vahvlililledega
Foto: Leili Kalmet

Maias Maiu: gluteeni- ja suhkruvabalt saab ka torti teha!

Kui sul juhtuvad olema õed, kes on just samavõrd ettevõtlikud nagu sa ise, on see suur väärtus. Kaubamärk Maias Maiu ühendab ilusaks ja maitsvaks tervikuks kolme õe parimad oskused ja omadused.

Ehemaitse.ee küsib, Maias Maiu OÜ turundusjuht ja üks kolmest ettevõtlikust õest, Riina Kuusemäe vastab.

Kuidas sai Teie kolme kui ettevõtja-lugu alguse, mis olid esimesed sammud, ka esimesed tooted, millega startisite?

Esimesest mõttest teostuseni kulus umbes kaks nädalat. Ehk siis kui tuli mõte, siis juba mõne päeva pärast alustasime firma registreerimise protsessi ja esimesele laadale läksime paar nädalat peale idee tekkimist.

Algne plaan oli praegusest väga erinev. Plaanisime teha ainult nisuvabu tooted ning nüüdseks oleme oma retsepte oluliselt kohandatud.

Alguses oli neli erinevat sorti küpsiseid ja mõned rullkoogid. Nüüdseks on lisandunud veel üks küpsisesort, vahvlid, vastlakuklid, stritslid, kaneelirullud ja erinevaid
torte.

Kui pikalt kestis n-ö hoovõtu periood, enne kui esimeste toodetega reaalselt lagedale tulite?

Firma registreerimise protsessi algatasime mullu oktoobris ja nagu varem mainisin, siis esimesed laadad olid kaks nädalat hiljem, novembris 2018. Reaalselt katsetasimegi täpselt kaks nädalat.

Milline näeb teie teenus ja tootmine praeguseks välja?

Kõik küpsetised on tänaseks gluteeni- ja suhkruvabad ning leitavad meie kodulehelt. Suhkruvabad kommid ja šokolaadid on praegu arendamisel.

Peame tunnistama, et see väljakutse on osutunud suuremaks, kui oleksime osanud arvata. Teeme tooteid tellimuste peale ja käime erinevatel laatadel.

Singi- ja juusturull. Ikka Maias Maiult.

Kui suur on teie tiim, kus peamine tegevuspiirkond?

Tiimis on meil hetkel kolm inimest – mina ja minu kaks õde – ja rohkem oleme hetkel keskendunud Tallinna ja Harjumaa piirkonnale, aga edaspidi sooviks leida tegijaid ka väljaspoolt neid piirkondi. Huvilised leiavad kontaktid meie kodulehelt.

Tean, et teil on e-kauplus ning toimetate tellimusi posti teel üle Eesti? Kui suur on ajakulu sellele ning kuidas on teie logistika praeguseks välja kujunenud?

Praegu väga tellimusi väljastpoolt mainitud piirkonda ei ole, suurem osa on Tallinnast ja Harjumaalt. Tortide transportimine on hetkel paras väljakutse, neid väga ei saa
pakiga saata ja kullerid ei taha ka seda vastutust võtta.

Küpsiseid on lihtsam saata ja neid oleme ka erinevatesse piirkondadesse postitanud.

Kust hangite oma tooraine?

Erinevatest kohtadest, eelistame kohalikke tootjaid ja hangime vajamineva otse tootjatelt.

Millised on edasised ambitsioonid?
Kasvada ja areneda. Ehk leiame kunagi veel oma tee frantsiisipakkujana.

Mis on praeguse hetke suurim mure, mis aga enim energiat tagasi toob?

Eks hetkel on ikka suurim mure tellimuste kaootilisus. Oleme tegutsenud ju siiski vaid alla aasta. Eks teatavat tuntust oleme saavutanud, aga stevia maitse on paljudele siiski veel võõras ja n-ö “kunstmagusa” maitsega.

Eesti inimesele on endiselt võõras mõte, et suhkur ei ole ainus looduslik magusaine mee kõrval. Stevia, mida kasutame, on täpselt sama looduslik kui suhkur. Ta
lihtsalt ei anna neid mõttetuid kaloreid nii palju.

Vahvlid, mandli-, ingveri-, kookose- ja tatraküpsised

Kuidas oma tooteid praegu turundate, milline on edasine
strateegia?

Hetkel on suurim efekt ennekõike laatadel osalemise kaudu. Edaspidine strateegia on tuntuse suurendamine, ja stabiilse kliendibaasi loomine.
Stevia kui LOODUSLIKU magusaine tutvustamine ja meie kultuuriruumi integreerimine. Omamoodi suhkrukultuse kummutamine.

Kui suur on praegu konkurents Eesti tingimustes kondiitri- ja pagariäris, pidades silmas, et teie fookus on suhteliselt spetsiifiline?

Konkurents on väga tihe, kui lisada siia logistiline õudusunenägu, siis väljakutse on meeletu tegelikult.

Kuigi eestlane on stevia suhtes suhteliselt skeptiline, on siiski üha rohkem neid, kes on teadlikud suhkru ja nisu kahjulikkusest ja on valmis uusi asju ja alternatiive proovima.

See on nõnda nii tarbijate kui ka tootjate seas. See tähendab aga veel suuremat konkurentsi.

Mil moel on gluteenivaba toote müük turul praegu eeliseks ning kui raske on (pisut) kallima tootega konkureerida?

Ei ole lihtne. Ent samas on gluteenitalumatusega inimesed palju teadlikumad oma tarbimises. Nad teevad näiteks oluliselt vähem impulssoste.

Kuivõrd on teised kodumaised pagaritootjad ja kondiitriärid teile konkurendiks, kui palju on sarnase profiiliga ettevõtteid, ilmselt täna neid polegi?
Neid on juba üllatavalt palju. BiPa, Healthy sweets by Polina näiteks. Meil on küll veidi erinev profiil, aga samas veidi ka sarnane.

Midagi, mis teil omal hinge peal on, mida tahaksite, et inimesed teaks?

Oleme huvitatud erinevatest koostööpakkumistest. Oleks tore, kui leiaksime näiteks kellegi, kes on nõus meile leiba küpsetama ilma rukkijahuta ja suhkruta.

Kas see kõlas nüüd kui üleskutse?

Jah, seda see kahtlemata on. Oleme koostööle igati avatud!