Maks & Moorits Maitselt Mahe grillvorsti sari saab kevadsuvel tublisti täiendust
Foto: Tiit Mõtus

Maks & Moorits uue pakendi kasutusulevõtt on vähem kui aastaga tekitanud 53 tonni vähem pakendijäätmeid

Möödunud aasta veebruaris tõi Maks & Moorits turule hakklihapakendi, mille valmistamiseks kulub traditsioonilise pakendiga võrreldes poole vähem plastikmaterjali. Uue pakendi kasutuselevõtust on ettevõtte kokku hoidnud ja kasutanud varasemast 53 tonni vähem pakendijäätmeid.

„Plasti teema puudutab väga oluliselt kogu joogi- ja toidutööstust. Maks & Moorits on viimased aastad toimetanud keskkonna- ja pakenditeemadega, et vähendada keskkonnakoormust ja plastikasutamist pakendamisel,“ ütles Atria lihatööstuse müügi- ja turundusdirektor Meelis Laande.

Lisaks väiksemale plastikulule on Maks & Moorits hakanud üha rohkem tähelepanu pöörama ka toidu raiskamisele. „Tänu uudsele pakendilahendusele saame tagada tootele pikema säilivuse ning vähendada seeläbi toidu kadu,“ sõnas Laande. Toidu raiskamist aitab vähendada ka võimalus hakkliha külmutada. „Laborikatsed kinnitavad, et uudses pakendis hakkliha püsib külmutatuna kvaliteetne kuni kolm kuud. Kompaktses pakendis võtab hakkliha ka külmikus vähem ruumi.“

Väiksema jalajäljega pakend on kasvatanud mühinal ka hakkliha tarbimist. Uute pakendite kasutusele võtuga on Maks & Moorits müünud viimase ühteteist kuu jooksul ligikaudu 1 430 000 pakki enam hakkliha ehk vähemalt üks pakk iga Eesti elaniku kohta rohkem kui sellest eelneval perioodil.

„Uskusime, et tarbija hindab mugavust ja keskkonnasäästlikumat pakendamist, ent taolist edu ei osanud me ettegi näha,“ tunnistas Laande. Maks ja Moorits oli esimene lihatööstus, kes tegi teadliku suure investeeringu, et vähendada plastmaterjali kasutamist. uue pakendi lansseerimiseks ligi miljon euro suuruse investeeringu. See oli uuenduslik ja Laande sõnul mõnevõrra riskantne samm, sest ettevõtte ei teadnud tarbija lõplikku reaktsiooni uuele pakendile. „Täna saame öelda, et tarbija hindab üha enam keskkonnasõbralikumat mõtte- ja käitumismustrit. Ilmselt saigi tarbija jaoks määravaks meie uue hakklihapakendi mugavus ja keskkonnasäästlikus,“ tõdes Laande.

Atria müügidirektori hinnangul on hakkliha tootekategooria müügimaht kasvanud 37% ning varasemaga võrreldes 165% suurem veisehakklihamüük on suunanäitajaks kogu toiduainesektorile: „Hakklihapakendi muutmine on üks samm jätkusuutlikuma tootmise poole. Usun, et järgmistel aastatel muutub panustamine innovatsiooni ja tootearendusse, mis aitab olla keskkonna suhtes arvestavam, veelgi olulisemaks konkurentsieeliseks ja toiduainetööstus tervikuna liigub säästvama pakendamise poole.“

Edukate hakklihade kõrval tõi Maks & Moorits kompaktses pakendis müügile ka kohalikust ja värskest toorainest ning juba maitsestatud Koduse kotletisegu, millest saab kiire elutempo juures mugavalt kotlette vormida. Kodune kotletisegu on ettevõtte sortimendis kõige edukam uudistoode aastal 2020.

Maks & Moorits tõusis möödunud suvel Eesti kõige meeldivamaks lihabrändiks, selgus Kantar Emori läbi viidud toidu- ja joogibrändide uuringust.