Eesti delegatsioon Helsingis aset leidnud rahvusvahelisel musta toidu messil.
Foto: Maria Kaljuste

Musta toidu trend kogub tuure

Maailmas kogub populaarsust uus ja moodne musta toidu trend. Sel teemal on toimumas ridamisi globaalseid üritusi, neist viimane 31. märtsil Helsingis. Sealsel rahvusvahelisel musta toidu festivalil osales Eestist  Saaremaa kohaliku toidu edendaja ja -tootja Maria Kaljuste.  

Kaljuste rääkis, et ehkki on siin-seal kuulda olnud musta toidu teemalisi viiteid, ei ole ometi tegemist teab-mis tuntud teemaga, vähemasti mitte Eestis.

„Osalesime messil viie tootega – musta leedri musta siirupi, musta võilillesiirupi, saaremaise musta balsamico-laadse Musta Mardi kastme ja Musta Mardi moosiga, mis on oma olemuselt must lagritsamoos,” kõneles Kaljuste.

Maailmas kogub üha suuremat hoogu musta toidu trend.

Veel võeti kampa Musta Mardi šokolaad, mis kujutab endast šokolaadi aktiivsöe, kanepiseemnete ja rukkilille õielehtedega.

“Tooteseeria nimi on muide inspireeritud müütilisest Muhu sangarist Mustast Mardist,“ märkis Kaljuste.

Must toit ongi musta värvi

Tooted, mida saab nimetada mustaks toiduks, ongi füüsiliselt musta värvi. “Kõik see saavutatakse aktiivsöe lisamisega,” lisab Kaljuste.

Tegemist on täiesti uute toodetega, mille esimesed pudelid läksid tootja sõnul presidendi kokale ja lisaks veel paari kohta teele mõned päevad tagasi.

31. märtsil toimus Helsingis rahvusvaheline musta toidu festival.

Saaremaal saab uusi tooteid näha ja maitsta Auriga keskuses.

Maria Kaljuste  firma Metakor OÜ astus Helsingi messil üles koos teise maarjamaise tootjaga, nimega Must Küüslauk OÜ.

Mainitud ettevõte on kodumaist toorainet kasutav perefirma, kes toodab musta küüslauku. “Sisuliselt tähendab see karamellistatud küüslauku, mis valmib nädalaid madalal temperatuuril ja kontrollitud niiskuses küpsedes. Küpsedes muutuvad küüslauguküüned süsimustaks ja omandavad kergelt magusa, siirupise maitse,” kirjeldas Kaljuste.

„Tegemist on heas mõttes veidrate inimestega, kes suudavad valmistada koostöös partneritega mustast küüslaugust nii jäätist, mett kui ka sefiiri,“ lausus Kaljuste.

Must toit ei kujuta enesest midagi muud kui et toodetele on lisatud aktiivsütt.

Tooteseeria nimi on inspireeritud müütilisest Muhu sangarist Mustast Mardist,“ rääkis Kaljuste.

Veidrusele vaatamata on must toit maailmas tõusev trend, mis põhjustab palju elevust. Aeg näitab, kuidas võetakse uudne nähtus vastu Eestimaal.