Toonikuid hoiab käest üks Nudisti asutajatest Kait Karu, tegevjuht Mihkel Männikul on ees kast Nudisti siidriga.
Foto: Peenjogivabrik Nudist

Peenjoogivabrik Nudist plaanib Soome turu vallutamist

Tänaseks juba pea neli aastat tegutsenud kodumaine, ent särtsakas Peenjoogivabrik Nudist jätkab “paugutamist” sama suure hooga kui ettevõtte startimise aegu. Veelgi enam – hoog on ajas kasvanud ning ambitsioonid niisamuti.

Peenikese nimega Peenjoogivabrik Nudist sündis selle loojate sõnul omal ajal puhtast egoismist ning soovist juua midagi head.

«Meis kasvas motiiv luua maitseid, mida kusagilt mujalt seni leida polnud õnnestunud,» ütleb ettevõtte tegevjuht
Mihkel Männik.

Nudisti “lugu” algas ligi neli aastat tagasi, kui hakkajad mehed panid püsti oma Nõmme vabriku, et luua just niisuguseid, uusi maitseid, mida kusagilt leida polnud.

“Olime kergelt väsinud suhkrut ja igasugu keemiat täis jookidest, mida siiani kaubanduses kõik letid täis on,” jätkab Männik.

“Et tuua asjasse murrangulist pööret, käisime Inglismaal vanades siidrivabrikutes õpipoisteks, kus mõistsime, et tegelikult saab pea igast värskest toorainest (ka neist, mis meil tagaaias kasvavad), midagi põnevat luua,” meenutab ta.

Nudisti kroonjuveel Rabarbra on saanud kaks korda täielikut poodidest otsa.

Nii hakati väikese seltskonnaga ühel hetkel oma garaaž-vabrikus siidrit ja toonikut tootma. Katsetused eri toorainetega viisid tee rabarberi ja tikrini, millest meisterdati valmis esimesed vahuveinid.

“Ülejäänu on ajalugu, nagu öeldakse,” naerab Männik, kelle sõnul kujunes Peenjoogivabrik Nudist esimeseks suureks läbimurdeks, kogunisti hitiks “Rabarbra” nimeline rabarberi vahuvein, millele järgnesid vahuveinid Princessa ja Diana.

Diana on iseloomult mässaja vaarikavahuvein. Pealtnäha paistab magus, tegelikult aga on mõnusalt kuiv ja aromaatne.

Muide, Peenjoogivabrik Nudist kroonjuveel Rabarbra on tänaseni tervelt kahel korral saanud täielikut poodidest otsa. “Selleks suveks oleme varunud rekordilise koguse, et keegi ilma ei peaks jääma,” märgib ettevõtte brändijuht Anne Vetik.

Omajagu tuntust kogus siider Ieva – Peenjoogivabrik Nudist esimene siider Ieva sündis ajal, mil president Toomas H. Ives avalikustas oma suhet lätlanna Ieva Kupcega. “Sealt ka kelmikas kujundus kikilipsu röövinud kaunitariga,” märgib Männik.

Nudisti esimene siider Ieva sündis ajal, mil president Toomas H. Ives avalikustas oma suhet lätlanna Ieva Kupcega.

Praegu on ettevõttel käsil lisaks kodumaistele vallutustele uute toodete lansseerimine Soome Vabariigi pealinnas Helsingis. “Esialgu näib, et edeneb küll,” märgib Männik.

Edu taga on julgus katsetada

Nudistdrinks brändijuht Anne Vetiku sõnul on ettevõtte tänase, lennuka edu taga ennekõike julgus katsetada.

“Kuigi see kõlab klišeena, on ülioluline oskus mõelda väljaspool raame. Lisaks tegeles meie tiim algusest peale sellega, mis päriselt meeldis, mitte täitmata nišši otsimisega, et seda seejärel mehaaniliselt täitma hakata,” räägib Vetik.

Reklaamiagentuure ei kasuta

Ettevõtte tänane turunduskontsept seisneb Vetiku sõnul selles, et ei kasutata ühegi reklaamiagentuuri teenust.

“Kogu meie turundus sünnib in house põhimõttel. Seda selleks, et säiliks loominguline kontroll kogu protsessi üle, sest looming on nii uute toodete ja maitsete väljatöötamine kui ka nendega edasi toimuv,” jätkab Vetik.

Nüüd, mil sihikul uued turud, panustatakse Anne Vetiku sõnul ka teadlikku turundusse rohkem. “Ent eelkõige usume siiski otse meie tarbijaga suhtlemisse,” kostab ta.

Siidrid praeguseks “on hold

Peenjoogivabrik Nudist toodetest samuti tuntust koguda jõudnud siidrid peavad Vetiku sõnul aga väikest pausi ning ilmselt võtavad taas tuure üles juba tänavu suvel.

Ettevõtte tooteaeendus liigub Vetiku sõnul praegu väga selgelt kahe seatud eesmärgi suunas. “On tulemas kaks suurt uudist – esimene juba üsna pea ja teine aasta teises pooles,” poetab ta.

Tänavune suvi kuulutatakse peagi Princessa suveks

Ehemaitse.ee uurimise peale, et millised on värvikaimad uued, lansseeritavad tooted, mille edusse ettevõte ise enim usub, lubab Vetik, et tänavune suvi kuulutatakse peagi uhkusega Princessa suveks.

“Princessa maitse rahuldab ka kõige kapriissemat hedonisti, Princessa oskab pidutseda ja saab alati seda, mida ta tahab,” avaldab Vetik.
Nudistdrinks tootearenduses osaleb ettevõtte kogu tiim, põhibossiks on Vetiku ütlust mööda tootearendusjuht Einar.

Mr. Myjagi on ingverijuurega laagerdatud siider.

Mitu suurt muudatust tiimis

“Hiljaaegu liitus Peenjoogivabrik Nudist meeskonnaga eelkõige loovjuhi ja moekriitikuna tuntud Anne Vetik, kes on meie brändijuht,” ütleb ettevõtte nüüdne tegevjuht, Nudisti asjutajatest, Craftory edu taga seisnud Mihkel Männik.

“Meie kunstnikuks – ja kiiksuga kunst on üks meie alustaladest – on Reimo Õun,” jätkab Anne Vetik.

Seatud on mitmeid ambitsioone ekspordi osas, tänavune
eesmärk on Vetiku sõnul asuda Soome turgu vallutama. Kasvanud on ka ettevõtte toodangumahud ja investeeringute uut ringi alustatakse juba mais.

Vastuseks küsimusele suurimate senitehtud vigade kohta uute toodete lansseerimisel ütleb Vetik, et ega olegi vist olulisi möödalaskmisi olnud.

“Ilmselt seetõttu, et oleme teinud ainult seda, millesse ise 200 % usume,” lausub Vetik. “Meie usume, et vein ei pea sündima ainult viinamarjadest. Ja seda, et me teeme kõige ägedamaid veine!”

Jaga