Need, kes kardavad, et sealiha teeb paksuks, peaksid rõhuma hoopis tasakaalule. Pildiloleva roa retsepti autor: Lia Virkus.
Foto: Jaan Heinmaa.

Personaaltreener Siim Kelner soovitab: sea sisefilee päikesekuivatatud tomatitega

Enamikku meist ootab ees pikk nädalavahetus ja ilmselt tekib nii mõnelgi küsimus, mida perele lauale panna. Personaaltreener Siim Kelner pakub omapoolse lahenduse – seasisefilee päikesekuivatatud tomatitega.

Kelneri sõnul on tegemist ka tema enda ühe viimase aja suure lemmikuga, sest retsepti on kokku pandud kaks komponenti, millele ta kunagi “ei” pole suutnud öelda – toorsuitsupeekon ja seasisefilee.

“Maitseelamus, mis nende kahe kombinatisonist sünnib, on  kirjeldamatu. Seda peab ise proovima,” ütleb ta.

Need, kes kardavad, et sealiha teeb nad paksuks, peaksid Kelneri sõnul rõhuma tasakaalule. Ka selle retsepti kõrvale võiks lisada köögivilju või salatit.

“Sealiha ise on väga kõrge toiteväärtusega ja selles sisalduvad inimesele vajalikud asendamatud aminohapped, vitamiinid ja mitmed kasulikud mineraalained. Paljudele võib see küll üllatusena tulla, aga tegelikult on sea sisefilee rasvasisalduse poolest võrreldav isegi kanafileega,” kinnitab Kelner.

Alljärgneva retsepti autor on Lia Virkus, foto autor Jaan Heinmaa.

Vaja läheb:

1 pakk toorsuitsupeekonit

1 seasisefilee

soola ja musta pipart

1 tl kuivatatud basiilikut

külmpressitud oliiviõli

5-6 päikesekuivatatud tomatit

Tee nõnda:

Puhasta filee terava noaga valgetest kiledest, määri oliiviõliga. Maitsesta soola, pipra ja basiilikuga. Tee fileesse väikesed sisselõiked ja torka lõhedesse 3-4 tükiks lõigatud päikesekuivatatud tomatid.

Keera peekoniviilud ümber filee ja tõsta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Küpseta eelsoojendatud ahjus 200 kraadi juures umbes 30 minutit või kuni peekon on pealt kaunilt pruunistunud (aeg sõltub filee suurusest). Serveeri meelepärase salatiga.